Σύμφωνα με τους νόμους για την προστασία των καταναλωτών, οι επιχειρήσεις υποχρεούνται να προσφέρουν δυνατότητα επιστροφής εντός 14 ημερών. Ο αγοραστής έχει το δικαίωμα να επιστρέψει ένα αντικείμενο, εφόσον είναι στην αρχική του κατάσταση, χωρίς ζημιές ή σημάδια χρήσης.
Αν και μπορεί να ζητηθεί απόδειξη αγοράς, σύμφωνα με τους κανονισμούς της ΕΕ, δεν είναι υποχρεωτικό για την επεξεργασία της επιστροφής. Ωστόσο, η διατήρηση αρχείου της συναλλαγής είναι χρήσιμη για την παρακολούθηση και την ακύρωσή της όταν είναι αναγκαίο.
Αγαθά και υπηρεσίες για τα οποία δεν ισχύει το δικαίωμα υπαναχώρησης εντός 14 ημερών (άρθρο 57 του Νόμου για την Προστασία των Καταναλωτών):
- Αγαθά κατασκευασμένα σύμφωνα με τις προδιαγραφές του καταναλωτή ή σαφώς εξατομικευμένα (π.χ. χαραγμένα κοσμήματα, ρούχα ραμμένα κατόπιν παραγγελίας).
- Ευπαθή αγαθά ή αγαθά με σύντομη ημερομηνία λήξης (π.χ. τρόφιμα, λουλούδια).
- Σφραγισμένα αγαθά τα οποία δεν είναι κατάλληλα προς επιστροφή μετά το άνοιγμα για λόγους υγείας ή υγιεινής (π.χ. εσώρουχα, καλλυντικά, ιατρικά αναλώσιμα).
- Ηχητικά και οπτικά εγγεγραμμένα μέσα, καθώς και λογισμικό σε φυσικό φορέα (CD, DVD, παιχνίδια, λογισμικό), εφόσον η συσκευασία τους έχει ανοιχθεί μετά την παράδοση.
👉Σημείωση: Για προϊόντα ήδη ανοιγμένα/δεύτερο χέρι, ισχύει το κανονικό δικαίωμα υπαναχώρησης εντός 14 ημερών. - Εφημερίδες, περιοδικά και λοιπές περιοδικές εκδόσεις.
👉Σημείωση: Ο περιορισμός αφορά τις τρέχουσες εκδόσεις. Στην περίπτωση παλαιών τευχών, μεταχειρισμένων ή συλλεκτικών εκδόσεων, ισχύει το κανονικό δικαίωμα υπαναχώρησης εντός 14 ημερών.
Διαδικασία επιστροφής
Μόλις παραληφθεί το αντικείμενο, ακόμα και αν ο αγοραστής το εγκρίνει, έχει 14 ημέρες για να υποβάλει αίτημα επιστροφής. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, η πληρωμή παραμένει σε αναμονή.
Ο αγοραστής μπορεί να υποβάλει αίτημα επιστροφής για έναν από τους παρακάτω λόγους:
- Σημαντική διαφορά από την περιγραφή ή ζημιά κατά τη μεταφορά – Ο πωλητής καλύπτει το κόστος επιστροφής.
- Δεν θέλω να το κρατήσω – Ο αγοραστής καλύπτει το κόστος επιστροφής.
Αφού υποβληθεί το αίτημα, θα σταλεί στον πωλητή για έγκριση. Ο πωλητής μπορεί να εγκρίνει ή να απορρίψει την επιστροφή. Εάν η επιστροφή εγκριθεί, o λόγος καθορίζει ποιος θα επιβαρυνθεί με τα έξοδα επιστροφής.Εάν το αντικείμενο δεν επιστραφεί στην αρχική του κατάσταση, ο πωλητής μπορεί να απορρίψει την επιστροφή μέσω του συστήματος. Σε τέτοιες περιπτώσεις, ο αγοραστής ενδέχεται να χάσει το δικαίωμα επιστροφής χρημάτων.
Στην περίπτωση που προκύψει το οτιδήποτε, η ομάδα υποστήριξης του Vendora είναι διαθέσιμη για να βοηθήσει με τη διαδικασία.