1. Home
  2. 6. Ασφάλεια συναλλαγών
  3. Οι πιο συχνές απόπειρες απάτης & τι να προσέχεις γενικά

Οι πιο συχνές απόπειρες απάτης & τι να προσέχεις γενικά

Τι να προσέχεις.

Πολλοί χρήστες μας ρωτούν αν μπορούν να είναι ασφαλείς οι συναλλαγές μέσω διαδικτύου. 

Η απάντηση μας είναι απλή. “Φυσικά, αρκεί να προσέξεις τις παρακάτω περιπτώσεις”.

Αρχικά, μη ξεχνάς πως η Vendora σε προστατεύει από κακόβουλες απόπειρες μέσω των εγγυημένων συναλλαγών! Αυτός είναι ο μοναδικός τρόπος για να μείνεις απόλυτα ήσυχος κάνοντας μια συναλλαγή!

Εφόσον για κάποιο λόγο δεν επιλέξεις τις εγγυημένες συναλλαγές, σου παραθέτουμε παρακάτω τους βασικότερους τρόπους με τους οποίους μπορούν οι συναλλαγές σου να είναι ασφαλείς καθώς και κάποιες συχνές απόπειρες απάτης.

1. Να είσαι προσεκτικός, εμπιστεύσου το ένστικτό σου. 

2. Πραγματοποίησε συναλλαγές σε δημόσιο χώρο με μετρητά. Δε σου προτείνουμε να “ανοίξεις” το σπίτι σου σε κανένα χρήστη μας εφόσον δεν μπορούμε να εγγυηθούμε για αυτόν.

3. Σε περίπτωση που η συνάντηση δεν είναι εφικτή, σου προτείνουμε να επιλέξεις τη μέθοδο της αντικαταβολής με δυνατότητα ελέγχου πακέτου. Μην ξεχνάς πως μπορείς να πληρώσεις την αντικαταβολή και να καταλήξεις με ένα άδειο πακέτο.

4. Αναζήτησε άλλες αγγελίες του ίδιου πωλητή και αγγελίες με πραγματικές φωτογραφίες. 

5. Μέσω των εγγυημένων συναλλαγών, οι χρήστες μας πλέον αξιολογούνται μεταξύ τους. Σου προτείνουμε, λοιπόν, να ψάξεις πωλητές με αξιολογήσεις και να ελέγξεις πόσο ικανοποιημένοι έμειναν αγοραστές που έχουν ήδη πραγματοποιήσει συναλλαγές μαζί τους.

6. Μη δίνεις στοιχεία της κάρτας σου, κωδικούς ή οποιοδήποτε άλλο προσωπικό σου στοιχείο ποτέ.

7. Σε περίπτωση που λάβεις ένα καταθετήριο, διασταύρωσε την κατάθεση με την τράπεζα σου.

8. Πραγματοποίησε μια αναζήτηση στο διαδίκτυο με τα στοιχεία του χρήστη που επικοινωνείς.

9. Μάθε περισσότερα για την υπηρεσία “Λεφτά στο λεπτό” εδώ.

10. Επέμεινε σε επικοινωνία, μέσω του Live chat της Vendora. Για την ασφάλεια σου, καλό είναι να έχεις στη διάθεση σου το ιστορικό συνομιλιών στο οποίο έχουμε νόμιμη πρόσβαση. Τις περισσότερες φορές που ένας χρήστης επιμένει σε επικοινωνία εκτός της πλατφόρμας μας, δεν είναι φερέγγυος. Επιπλέον, εάν κάποιο σημείο της επικοινωνίας σου φανεί ύποπτο, μπορείς να μας αναφέρεις τη συνομιλία για να την ελέγξουμε. Τέλος, η Vendora αποκλείει κακόβουλους χρήστες με πολλούς τρόπους, πράγμα που δεν είναι εφικτό εκτός της πλατφόρμας μας.

11. Αν κάποια αγορά φαίνεται πολύ καλή για να είναι αληθινή, πιθανότατα δεν είναι αληθινή. Αν βλέπεις ότι η τιμή ενός προϊόντος είναι πολύ χαμηλότερη από τον μέσο όρο στην αγορά – μπορεί να είναι προϊόν παραποίησης / απομίμησης ή χαμηλής ποιότητας.

Οι πιο συχνές απόπειρες απάτης.

Από την πλευρά μας σε καθημερινή βάση προσπαθούμε να προστατεύουμε τους χρήστες μας από κακόβουλες ενέργειες, μέσω τεχνολογικών λύσεων και έξυπνων συστημάτων αλλά και με ανθρώπινη παρέμβαση από την εξυπηρέτηση πελατών και το τεχνικό τμήμα της εταιρείας μας.

Παρακάτω, σου παραθέτουμε τις πιο συχνές μορφές απόπειρας απάτης, ώστε να μειώσουμε τις πιθανότητες να συμβεί και σε εσένα κάτι ανάλογο.

Περίπτωση 1 – Υπηρεσία “Λεφτά στο λεπτό”

Εάν ένας υποψήφιος αγοραστής επικοινωνήσει μαζί σου και σου ζητήσει να κατευθυνθείς σε ΑΤΜ για να πραγματοποιήσει εκείνος πληρωμή, θα πρέπει να είσαι πολύ προσεκτικός.

Η διαδικασία που θα σου ζητηθεί να ακολουθήσεις θα είναι να μεταβείς σε ΑΤΜ, να τοποθετήσεις την κάρτα σου, να επιλέξεις την υπηρεσία “Λεφτά στο λεπτό”, να πληκτρολογήσεις το ποσό προς μεταφορά και κατόπιν τον κωδικό που θα αποσταλεί στο κινητό σου.

Με αυτό τον τρόπο, θα μεταφέρεις εσύ το ποσό από το λογαριασμό σου στον άλλο χρήστη, άρα θα πληρώσεις, δε θα πληρωθείς.

Περίπτωση 2 – Υπηρεσία “Λεφτά στο λεπτό” – μέσω κινητού (ebanking)

Για να πραγματοποιηθεί κατάθεση στον λογαριασμό σου, ο αγοραστής χρειάζεται μόνο το IBAN σου.

Εάν ένας υποψήφιος αγοραστής σου ζητήσει να ακολουθήσεις τα βήματα που θα σου υπαγορεύσει μέσω της εφαρμογής ή του site της τράπεζας σου, για να σου κάνει μεταφορά χρημάτων, θα πρέπει να γνωρίζεις πως κατά πάσα πιθανότητα προσπαθεί να σε οδηγήσει στο να πραγματοποιήσεις εσύ μεταφορά, στον δικό του λογαριασμό.

Τις περισσότερες φορές, θα σε παραπέμψει να μιλήσεις με τον λογιστή του, θα σε ενημερώσει πως σου έχει ήδη καταθέσει κάποιο ποσό και το κυριότερο χαρακτηριστικό, θα είναι η ταχύτητα με την οποία θα σου δίνει οδηγίες. Στόχος είναι να μη προλάβεις να διαβάσεις πως η διαδικασία που ακολουθείς είναι για να μεταφέρεις εσύ χρήματα.

Περίπτωση 3 – Εικονικό καταθετήριο

Εάν ένας υποψήφιος αγοραστής σου αποστείλει καταθετήριο ως αποδεικτικό πως ολοκλήρωσε μια μεταφορά χρημάτων, θα πρέπει να επιβεβαιώσεις πως η κατάθεση έχει πραγματοποιηθεί, ελέγχοντας τις κινήσεις του λογαριασμού σου ή επικοινωνώντας με την τράπεζα σου. Πολύ συχνά καταθετήρια τραπεζών/paypal/Western Union κλπ, είναι πλαστά.

Περίπτωση 4 – Προσωπικά στοιχεία

Εάν ένας υποψήφιος αγοραστής σου ζητήσει τον αριθμό της κάρτας σου, τους κωδικούς e-banking σου ή οποιοδήποτε άλλο στοιχείο πέραν του ΙΒΑΝ σου, δεν στοχεύει να σου μεταφέρει χρήματα. Ποτέ μη δίνεις προσωπικές πληροφορίες (στοιχεία τραπεζικού λογαριασμού, στοιχεία κάρτας, κωδικούς πρόσβασης λογαριασμού PayPal/ Western Union κ.λπ.).

Περίπτωση 5 – Αντικαταβολή

Η Vendora σου προτείνει, όταν επιλέγεις την αντικαταβολή ως μέθοδο συναλλαγής να επιλέγεις πάντα και την υπηρεσία “Έλεγχος δέματος” με μια μικρή επιπλέον χρέωση. 

Αυτό στο προτείνουμε, καθώς πολλές φορές μπορεί να πληρώσεις για ένα δέμα το οποίο μέσα, δεν περιέχει το προϊόν που περιμένεις.

Περίπτωση 6 – Sms ή μήνυμα από το εξωτερικό

Προσοχή, αν λάβεις ένα sms ή μήνυμα μέσω της πλατφόρμας μας από το εξωτερικό για την αγγελία σου και ζητάει να επικοινωνήσεις μαζί του, θα πρέπει να είσαι πολύ προσεκτικός καθώς πολλές φορές πρόκειται για μέθοδο που οδηγεί σε εξαπάτηση.

Περίπτωση 7 –Προσωπικά στοιχεία

Βεβαιώσου πως συνεργάζεσαι με τη πραγματική Vendora.gr. Έλεγξε το πεδίο διεύθυνσης ιστότοπου του προγράμματος περιήγησης για τη Vendora.gr, αν κάποιος άλλος ιστότοπος σου ζητά να γράψεις οποιοδήποτε στοιχείο πρόσβασης στη Vendora.gr μην προχωρήσεις. 

Η Vendora.gr θα σου ζητήσει χρήματα αποκλειστικά μέσω της πλατφόρμας www.vendora.gr και αποκλειστικά μέσω της υπηρεσίας εγγυημένων συναλλαγών. Ποτέ δε θα σου ζητήσουμε να μας καταθέσεις χρήματα σε κάποιο ΙΒΑΝ ή PayPal. Επίσης ποτέ δε θα ζητήσουμε κωδικούς ή το PIN σου.

Περίπτωση 8

Η Vendora είναι πλατφόρμα αγγελιών. Δεν είναι πωλητής ή ηλεκτρονικό κατάστημα. Αν κάποιος πωλητής παρουσιαστεί με την επωνυμία ή/και το λογότυπο της Vendora, να ξέρεις πως δεν είναι η Vendora που προσπαθεί να σου πουλήσει κάτι.


Η παραπάνω λίστα ανανεώνεται συνεχώς από την ομάδα μας, έτσι ώστε να είναι επίκαιρη και να σε ενημερώνει για τυχόν νέες μεθόδους απάτης. Σε περίπτωση που υπήρξες θύμα εξαπάτησης, διάβασε εδώ τι σου προτείνουμε να κάνεις. Μην ξεχνάς πως με το να μοιράζεσαι μαζί μας λεπτομέρειες σχετικά με την εξαπάτηση, μας βοηθάς πραγματικά να γίνουμε καλύτεροι και να θωρακίζουμε τη Vendora εναντίον κακόβουλων ενεργειών.

Παραμένουμε στην διάθεσή σου για οποιαδήποτε ερώτηση ή ιδέα για να κάνουμε τις συναλλαγές μας ακόμη πιο ασφαλείς. 

Related Articles

Χρειάζεσαι ακόμη βοήθεια;
Δεν βρήκες την απάντηση που ψάχνεις; Μην ανησυχείς, είμαστε εδώ για να βοηθήσουμε.
Επικοινώνησε μαζί μας